SocialBrands, Türkiye’deki markalara ait 19 binden fazla
sosyal medya hesabını mercek altına alarak 1-30 Nisan döneminde en yüksek
performans gösteren markaları belirledi.
Türkiye sosyal medya marka endeksi SocialBrands tarafından
yayımlanan sıralamaya göre mayıs ayında sosyal medyayı en iyi kullanan marka
Türk Hava Yolları oldu.
Lider: Türk Hava Yolları
Markaların 1-30 Nisan döneminde Facebook, Twitter ve
Instagram performanslarını değerlendiren SocialBrands mayıs ayı sıralamalarında
Türk Hava Yolları birinci sırada yer aldı.
Geçtiğimiz aya göre etkileşim performansını daha da arttıran
marka, başarılı iletişim stratejisi ve gerçek zamanlı iletişimi ile öne çıktı.
Ev ve dekorasyon sektöründe Madame Coco, başarılı etkileşim
performansı ile bu ay listede ikinci sırada yer aldı.
Geçtiğimiz dönemdeki istikrarlı performansını sürdüren ve
sosyal medya yatırımına önem veren Zen Pırlanta ise tüm kanallarda aldığı
yüksek etkileşim ile üçüncü sırayı aldı.
SocialBrands sonuçlarına göre; sosyal medyada bu ay ilk
10’da yer alan diğer markalar sırasıyla Enza Home, Ziraat Bankası, English
Home, BMW Türkiye, Samsung Türkiye, Akbank ve Honda Türkiye oldu. SocialBrands
Top100’de yer alan tüm markalar incelendiğinde; bankacılık ve otomotiv
sektörleri sosyal medya performansı en yüksek sektörler oldu.
Markalara özel sosyal medya takip, yönetim ve analiz
araçları sunan akıllı iş platformu BoomSonar Suite’in gelişmiş teknolojisini
kullanarak çalışan SocialBrands algoritması, 19 binden fazla markanın tüm
sosyal medya aktivitelerini big data (büyük veri) prensiplerine bağlı kalarak
analiz ediyor.
Yorumlar
Yorum Gönder